Tillväxtultraljud

Idag var det dax för tillväxtultraljud som jag fått göra pga mitt förhöjda blodtryck. Kl 13.30 var det dax och barnmorskan mätte huvud, mage och lårben. Hon kollade även flödet i navelsträngen och mängden fostervatten. Allt såg finemang ut med lillan, hon har det gött där inna och lever lajban. Hon ligger strax över snittbäbisen på ca 6% plus och beräknas väga ca 2900g 
 
Därefter fick jag lämna urinprov och ta blodtrycket. Urinprovet såg bra ut och blodtrycket var gränsfall på högt, 140/90. Fick träffa en läkare som inte tyckte vi skulle ändra medicineringen i nuläget och att jag ska vara extra vaksam på symptom som huvudvärk, svullnad, illamående mm. Då det är så lurigt med havandeskapsförgiftning då symptomen ofta kan vara desamma som vid en normal graviditet. Hellre att jag söker en gång extra än inte alls. Dock visar inga av proverna i nuläget att det är någon havandeskapsförgiftning, utan "endast" ett högt blodtryck. Jag ska följa upp mitt blodtryck och urinprov 2ggr/vecka hos min bm. Om mitt blodtryck skulle skena iväg eller att jag börjar må väldigt dåligt så kan det bli tal om igångsättning innan bf men det lät inte som att jag skulle behöva gå över tiden heller. Bästa vore om det startar spontant. Spännande att de hur det utvecklar sig, känns i alla fall tryggt att de har sån koll.
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:

Konst:
Jag tar emot beställningar i mån av tid kolla då HÄR

Foto:
Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges
Jag fotoar med min Nikon D7100

Bloggdesign:
Jag har gjort min bloggdesign själv!

Övrigt:
Jag gör inte bloglovin byten
Tipsa gärna om tävlingar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback