Naket och nära

 
Denna vecka är det World brestfeeding week, den genomförs för att normalisera och supporta amning. Alla dessa fördelar med att amma och att man ska vara fri att amma vart man vill, när man vill.
 
Innan jag fick barn tyckte jag ofta det var osmakligt och "onödigt" att slänga fram tissarna på var och varannat ställe. Idag förstår jag varför man gör det, man måste. Sen är det upp till var och en hur bekväm man känner sig om man vill täcka sig eller inte. Jag själv är inte helt bekväm än att amma ute bland okända, mest pga oerfarenhet, bebis som sätter mjölk i halsen och mjölk som sprutar överallt. Känner att om folk måste glo ja men glo då.. Jag personligen sitter inte och flashar tissarna i onödan utan skyler mig lite för min egen skull, inte någon annans..
 
Amning är en fantastisk grej jag inte trodde jag skulle gilla innan jag provade. Har aldrig känt någon press eller stress över om det inte skulle funka. Funkar det inte, så funkar det inte. Då finns det ersättning som också är superbra. 
 
Dock finns det så många positiva faktorer med att amma till exempel ekomoniskt, det skyddar mot infektioner, alltid lagom temeratur, den är alltid med mig, minskar risken för stress och plötsligspädbarnsdöd och så mycket mycket mer! Det var främst alla positiva aspekter med amningen som gjorde att jag ville försöka amma.
 
Oavsett hur vi väljer att ge våra barn mat är vi alla lika bra, denna vecka hyllar vi oss ammande mamor lite extra och för att vi ska känna friheten att kunna amma vart och när vi vill!
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:

Konst:
Jag tar emot beställningar i mån av tid kolla då HÄR

Foto:
Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges
Jag fotoar med min Nikon D7100

Bloggdesign:
Jag har gjort min bloggdesign själv!

Övrigt:
Jag gör inte bloglovin byten
Tipsa gärna om tävlingar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback