Tiden springer

Alltså oj vad tiden går fort. Ena dagen är det måndag sedan är det fredag och myshelg. Nu har en halv vecka gått återigen och snart är det helg. Under veckan som var han våran bervärmepump gå sönder, vi kapade ner en stor lönn och vi kapade hål i våran braiga tunna. Som jag kallar mordbrännartunna. Hela söndagen spenderades åt att elda ris, löv mm. En del måste vi ändå åka med på tippen. Önskar dock att vi kunde ha en stor majbrasa inne i våran "skog" för att elda upp all skit, utan att bränna ner alla träd och hus runtom. 
 
 
Våran "skog" är det också kommunen som äger och de är otroligt långsamma när det gäller att kolla upp om något måste göras åt den eller om vi får ta ner träden som finns i den. Vi får arrendera men de vägrar sälja... NU efter jävligt många år har våran granne som drivit detta hårt fått svar att kommunen varit här och tittat och konstaterat att ja, här måste något göras. MEN vi har inte tid... Så nu är det upp till kommunen att bidra med pengar så vi själva kan anlita någon som tar ner träden åt oss. Hoppas hoppas hoppas!
 
Jag planerar att jobba till 14 Maj och därefter ta semester tills pyret kommer. Det är bara 4 veckor bort! Alltså 4 veckor, det känns så orimligt för det är ju typ nu?! Har också tvättat alla saker och packat ner i en väska till pyret i fall att hon skulle få för sig att komma nu. Vilket vi absolut inte hoppas, men när det väl blir så är det klart. Restereande av saker bör vi ha införskaffat för att klara oss första tiden, känns skönt. Nästa vecka väntar nästa besök hos BM, spännande. Tror kanske att hon vänt sig, i alla fall sparkar det mest under mitt högra revben och lite ner mot vänster ljumske/höft. Myyysigt!
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:

Konst:
Jag tar emot beställningar i mån av tid kolla då HÄR

Foto:
Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges
Jag fotoar med min Nikon D7100

Bloggdesign:
Jag har gjort min bloggdesign själv!

Övrigt:
Jag gör inte bloglovin byten
Tipsa gärna om tävlingar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback