MVC-besök V.36

Hjärtslag bebis: 135 slag/minut

SF-mått: 33 cm

Blodtryck: 160/100

Blodvärde: -

Glukos: -

Vikt: - 

Ja alltså detta besöket blev inte riktigt som jag tänkt mig. Mitt blodtryck trots att jag tog det själv innan var jävligt högt.. Jag fick lämna urinprov som visade +1 på protein. Detta resulterade i att jag blev remiterad till förlossningen pga misstänkt begynnande havandeskapsförgiftning.. Fick dock veta att hon verkar ha vänt sig med huvudet nedåt i alla fall vilket är positivt!
 
Sagt och gjort åkte jag till förlossningen där jag fick komma in på ett rum och där ett antal undersökningar väntade. Såklart hade jag inget med mig och inget batteri på telefonen. Som tur var kunde Elina komma med en laddare då hon typ hade vägarna förbi. Hallalujah!
 
 
Det första jag fick göra var att ligga med CTG kurva i ca 30 minuter, sedan kom en barnmorska och en jättegullig student som kände och tittade med ultraljud hur bäbis låg. Och visst ligger hon med huvudet nedåt ♥ Det togs prover, läkaren tittade med ultraljud och mätte flödet i navelsträngen och han kollade mina reflexer. Jag fick blodtryckssänkande medicin och lämna blodprov och urinprov. Efter ca 4h av undersökningar och mest väntan fick jag veta att allt såg bra ut med bäbis och att även jag "mår bra". Jag får blodtrycksmedicin utskrivet och ska kontrollera blodtryck och lämna urinprov 2ggr/vecka hos min bm. På måndag kommer jag även bli kallad till ett tillväxtultraljud för att se hur lillan har det och att hon växer som hon ska. 
 
Läkaren bedömde mina symprtom som en grav hypertoni (högt blodtryck) och inte någon havandeskapsförgiftning i nuläget. Fick åka hem och har en blodtrycksmanchett jag kan ta trycket med själv hemma och såklart söka vid minsta symptom eller förändring i fosterrörelser.
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:

Konst:
Jag tar emot beställningar i mån av tid kolla då HÄR

Foto:
Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges
Jag fotoar med min Nikon D7100

Bloggdesign:
Jag har gjort min bloggdesign själv!

Övrigt:
Jag gör inte bloglovin byten
Tipsa gärna om tävlingar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback