RUL

Den 21/1 var vi på RUL. Eller jag var på RUL. Eftersom vi fortfarande är mitt under en pågående pandemi får jag göra allting ensam. Sjukt frustrerande ibland att Gustav ska behöva missa allt. Jättekul för att influencers att gå på stora fester och sprida Covid medans vi inte ens får göra sådanahär besök tilsammans. Skämmes!
 
I alla fall så har jag drömt så mycket mardrömmar om denna dagen, mest har det varit att jag kommit försent och att jag på så vis missat tiden och inte fått göra något ultraljud.
Under natten var det snökaos! Kom ca 40-50 cm eller mer?
 
Klev upp i god tid innan för att hinna skotta då vi hade tid klockan 09.00. Gick ut i tron om att frukosten kan vänta. Ha är jag dum?! Uppenbarligen, magen vände sig ut och in och skottningen fick lov att vänta. Detta har aldrig hänt innan under hela graviditeten, kanske var lite nerver också.
 
Efter skottning gav jag mig iväg ca 30 min innan jag skulle vara på plats. Lugnt tänkte jag då det bara tar 10-15 minuter dit. Den lilla detaljen jag inte hade med i min kalkylation var att 1. Vägarna var fortfarande inte skottade. 2. Människor kan inte köra bil när det kommit mer än 5cm snö. 
Resan gick ialla fall bra tills jag var ca 100m från infarten till sjukhuset, där stog det en jävla lastbil snett över hela vägen. Tiden hade runnit iväg och jag hade 3minuter till min utsatta tid. Stressad var bara förnamnet. Vände om och körde runt, sprang sedan dit jag skulle, endast några minuter sen. Pjuh. Höll på att spränga min blåsa så fick besöka toaletten innan undersökningen. 
 
Sa att vi gärna ville veta könet om det gick att se men att hon skulle skriva det på en lapp inför ballonsmällning på kvällen. Allt såg fin ut på undersökningen och jag som inbillat mig att jag vet hur det set ut om det är en flicka eller pojke vär lite rädd att kolla på bilden ibland när BM kollade i den regionen. Pyret låg först dubbelvikt med fötterna vid huvuet och snurrade sedan runt och det var inte alltid helt lätt att se det BM ville. Pyret gapade och visade den snygga tandlösa tandraden och hade druckit massor av vatten för magen var full. Tillsist skulle vi få några snygga profilbilder men innan dess var jag tvungen att besöka toan igen då jag höll på att kissa ner migoch platsen för pyret var lite litet pga full blåsa.
 
Jag frågade också om hon kunde se vad det var och hon sa ja. Jag fattade ingenting hur fan har hon kunnat se de?! Och när?! Jag såg ingenting och eftersom hon var så säker på sin sak så är det en kille. Vilket jag också trott hela tiden. Pyret låg mestadels och fingrade sig själv i ansiktet men tillslut så fick vi en så fin profil! 
 
 
Lappen med könet fick vi i ett litet kuvert vilket vi skulle ge till Gustavs syster under kvällen och sedan smälla en ballong för att avslöja könet. Var helt pirrig hela dagen och ville lämna kuvertet och ballongen där redan tidigare på dagen men eftersom typ inte en enda väg var skottad fick det vänta!
 
Tillslut var det dax att åka dit, vi trotsade snökaos och körde fast bilen på deras infart, men efter lite puttning fcik vi lös den och åt därefter middag tillsamamns. Efter middagen var det äntligen dax! Vi ringde alla nära och kära på videosamtaö pch smällde sedan ballongen..

Fortsättning följer....

Kommentarer

Innan du kommenterar:

Konst:
Jag tar emot beställningar i mån av tid kolla då HÄR

Foto:
Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges
Jag fotoar med min Nikon D7100

Bloggdesign:
Jag har gjort min bloggdesign själv!

Övrigt:
Jag gör inte bloglovin byten
Tipsa gärna om tävlingar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback