Rafflande

Matchen var spännande igår. Vi hade gett oss fan på att inte förlora.

Det blev utvisning på utvisning på utvisning, det blev minst 15st under hela matchen.
+ 3stycken straffar. (Dom 2 vi en).

Taget från lagets hemsida:
Under fredagens match i Sollefteå vart det till slut en 3-poängare som vi fick med oss bagaget hem.
I första perioden som startar stabilt från vår sida, vi tar ledningen helt rättvist och detta i numerärt underläge. Cicci tar löpning och sätter otagbart för målvakteni bortre, 0-1.
Sollefteå kvitterar till 1-1 när vi åker på en utvisning. Vi faller mer och mer in i deras tempo. Många oräkneliga slag på klubbor noteras.
Sollefteå får straff där Linnea tar hand om och är stark , skottet utanför...

Andra perioden börjar inte bra, inte mycket fungerar. Bollen studsar inte vår väg precis. Vi tappar både bollen och skärpan. Sollefteå gör 2-1 och 3-1. Vi åker på ytterligare en straff som Linnea räddar, starkt i sista sekunderna. Råskäll utdelas i paus som laget tar åt sig bra.

I tredje period testar vi olika sammansättningar av spelare för att få igång spelet igen. Även olika kombinationer sätts upp. 
Hilda sätter 3-2 åter igen i underläge, Sollefteå kommer igen och sätter 4-2. Det blir vår tur att få en straff som får axlas av Hilda som gör sitt jobb enkelt, 4-3. 
Efter detta kommer förlösande 4-4 av åter igen Hilda med pass från Elina.
Matchen står och väger när Elina med sin backhand sätter skönt 4-5 pass från Hilda.
I denna annars så sönderblåsta match med all rätt från domarna och så många utvisningar har vi nog aldrig varit i närheten av.
Det är åter igen vinnarskallarna som plockas fram och vi vinner till slut rättvist fast det vår tight på slutet


Kommentarer

Innan du kommenterar:

Konst:
Jag tar emot beställningar i mån av tid kolla då HÄR

Foto:
Alla bilder är tagna av mig om inte annat anges
Jag fotoar med min Nikon D7100

Bloggdesign:
Jag har gjort min bloggdesign själv!

Övrigt:
Jag gör inte bloglovin byten
Tipsa gärna om tävlingar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback